Social Capital on verkossa vaikuttamisen, osallistumisen, palvelemisen ja myymisen asiantuntija, jonka valmennuksissa kehitetään yritysten kykyä hyödyntää sosiaalista mediaa tavoitteellisesti ja yksilöiden kautta. Kun sosiaalista mediaa hyödynnetään strategisesti ja tuloksia mitataan systemaattisesti, vaikutus kannattavuuteen on helposti nähtävissä. Social Capitalin tulosvastuullinen valmennuskonsepti perustuu valmennusprosessiin, jonka avulla asiakasyrityksen henkilöstöä tuetaan digitaalisen identiteetin ja tulevaisuuden kyvykkyyksien rakentamisessa.
- Haluamme ostaa ihmisiltä, joihin luotamme. Siksi ihmisistä muodostuu voimakkaampi media kuin yhdestäkään yrityksen omasta kanavasta, toteaa Jarkko Sjöman, Social Capitalin valmentaja ja yksi Suomen johtavista henkilöbrändäyksen asiantuntijoista.
Myyntivauhdittajat hoitaa Social Capitalin asiakastapaamisten buukkauksen. Yhteistyö alkoi, kun Social Capital toi markkinoille uuden valmennuskonseptin, joten uusien kohtaamisten määrän tehokas kasvattaminen oli ensiarvoisen tärkeää. Myyntivauhdittajat pystyi hakemaan uusia kontakteja sellaisella volyymilla, johon yrityksen omat resurssit eivät olisi riittäneet.
- En minä niitä kohtaamisia olisi saanut ilman tätä buukkausyhteistyötä, kiittelee Jarkko Sjöman. Onhan tämä äärettömän tehokas tapa saada kalenteri täyteen oikeanlaisia tapaamisia. Ja samalla kun myydään uutta tuotetta, tarjoavat nämä kohtaamiset myös mielenkiintoisen oppimisprosessin siitä, millaisen vastaanoton tuote saa ja millaisia keskusteluja kohtaamisista aukeaa.
Social Capital valitsi Myyntivauhdittajat buukkaustyön kumppaniksi ennen kaikkea luottamuksen perusteella. Myyntivauhdittajien toimitusjohtaja Kari Kaisto oli Jarkolle ennestään tuttu Twitteristä. Lisäksi Jarkko oli kuullut hyvää palautetta Myyntivauhdittajien buukkauspalvelusta. Jarkko perustelee valintaa sillä, että luottamus palvelun toimivuuteen oli jo vahva ennestään, joten yhteistyön aloittaminen oli vaivatonta.
- Prosessin sujuvuus on itselle todella tärkeää. En lähtenyt juoksemaan hinnan perässä, sillä ennen kaikkea luottamuksella on merkitystä.
Erityisen tyytyväinen Jarkko on ollut siihen, kuinka sujuvasti buukkausprosessi lähti käyntiin. Kiitosta häneltä saavat aloitusvaiheen eteneminen, raportoinnin toimivuus sekä vastaan tulleisiin haasteisiin heti kiinni käyminen.
- Käyttöönoton helppous oli kyllä äärettömän arvostettavaa. Ei kierrellä eikä kaarrella, vaan puhutaan asiat suoraan. Näkyy välittämisen meininki puolin ja toisin.
Kiireisten yrityspäättäjien tavoittaminen on haastavaa, mutta Myyntivauhdittajien sopimat tapaamiset ovat mahdollistaneet keskustelun juuri oikeiden henkilöiden kanssa. Tapaamisissa päästään suoraan asiaan ja usein parinkymmenen minuutin keskustelun jälkeen yrityspäättäjä on todennut olevansa kiinnostunut palvelusta, iloitsee Jarkko.
- Melkeinpä 99% kohtaamisista johtaa eteenpäin, tarjousvaiheeseen tai jatkokeskusteluihin. Jopa suoraan kauppaan. Toki tämä edellyttää sitä, että omakin tuote on kunnossa.
Kun töitä tehdään tunteella ja intohimolla ja tavoitteena on palveluun tyytyväinen asiakas, voi buukkauspalvelua myös suositella lämpimin mielin eteenpäin. “Naamatakuu” toimii, sillä huonoa palvelua suositellessa omakin uskottavuus kärsii. Jarkko korostaa, että jos ollaan tyytyväisiä palveluun, sitä myös suositellaan omalle verkostolle.
- Omankin toiminnan perusarvoja on, että töitä tehdään NPS 100 ‑tavoitteella.
Buukkauspalvelun käyttö on osoittautunut Social Capitalille järkeväksi tavaksi kasvattaa liiketoimintaa. Onnistuneiden tapaamisten myötä yritys on saanut tehokkaasti laadukkaita, aitoja kohtaamisia.
- Voihan sitä miettiä, kenelle soittaisi. Sen sijaan, kun kalenteri on täynnä tapaamisia, ei soittolistan miettimiseen tarvitse uhrata aikaa. Voi keskittyä itse kohtaamiseen ja tuloksentekoon.