Sorvaamo Intensiivi™ on yhden kalenteriviikon mittainen suurpaineprojekti, jossa puserretaan myynnin kehityshankkeenne kasaan yhden kalenteriviikon aikana oleellisin, tuloksiin vaikuttavin osin. Lopputuloksena syntyy yrityksenne oma myyntikonsepti, ammattitermein sanottuna Myynnin Pelikirja.
Saatte teille kokeneen myyntiammattilaisen tekemän ja dokumentoidun myyntimallin joka on
- Helppo viedä käytäntöön
- Helppo kouluttaa
- Helppo johtaa
- Helppo monistaa
Miksi ostaisit?
Suurin osa myynnistä jää syntymättä, koska yritykseltä ja myyjiltä puuttuuyhteinen tapa tehdä. Tulos seuraa tekemisestä. Se, että toisissa yrityksissä myynti rokkaa paremmin kuin toisessa, ei ole sattumaa vaan sarja toistettuja oikeita asioita. Ammattilaisuus kun on myynnissäkin - ja korostetusti myynnissä - kovaa työtä ja välillä vähän tylsääkin tärkeimpien perusasioiden systemaattista toistamista.
Kenelle Sorvaamo Intensiivi™ sopii?
Palvelemme tällä konseptilla ainoastaan Suomessa B2B-kauppaa tekeviä yrityksiä ja myyntiorganisaatioita.
Parhaat tulokset saadaan yrityksissä, joissa on halu ottaa myynnin menestys omiin käsiin ja nostaa koko yrityksen suoritustasoa. Konsepti sopii nimenomaan aktiiviseen myyntiin, jossa yritys tarjoomallaan on - tai on päättänyt jatkossa olla - aloitteellinen osapuoli asiakkaiden kontaktoinnissa. Ja haluaa varmistaa, että toimintamallit ovat kerralla jiirissä sekä tuottavat todennäköisesti halutut tulokset. Yrityksillä on hyvä olla myös laajempi asiakaskunta kuin "muutama kymmenen potentiaalista asiakasta koko Suomessa".
Silloin myynnin pelikirjan maksaa itsensä häkellyttävän nopeasti takaisin - lähes varmasti se tapahtuu jo yhdellä voitetulla lisäkaupalla.
Mitä Sorvaamo Intensiivi™ sisältää?
- Myynnin alkuvalmennus johdolle ja soveltuvilta osin myyntitiimille intensiiviviikon ensimmäisenä päivänä
- Kirkkaat ja yksiselitteiset tavoitteet systemaattiselle tekemiselle -> tulos seuraa tästäMittarit Tekemiselle ja tulokselle
- Valmis myyntikonsepti eli miten myynti on yrityksessä järjestettävä.
- Myyntiprosessin mallinnus aloitteelliseen myyntiin ja sisään tulevaan (tarjouspyynnöt yms) myyntiin
- Segmenttikartta ja asiakasvalinnat (kenelle myydään)
- Myynnin vuosikello
- Myynnin johtamissysteemi eli miten myyntikonseptia toteutetaan
- Myyntijohtajan ja/tai myyjän checklist (varmistetaan, että myyntikonseptia noudatetaan)
- 3 yhteistä katselmusta: 2 viikon aikana (ma/ke + loppukatselmus pe puoliltapäivin).
- Myynnin käsikirja max 20 sivua Sorvaamoa seuraavan viikon puoliväliin mennessä
- Tarjousmallin runnutus, ei teknistä toteutusta
- Jalkautussuunnitelma
- Lisäpalveluna valitulle kahdelle myyntiprosessin vaiheelle
Mitä vaatii Tilaajalta
- Sen nimetyn kalenteriviikon (3 työpäivää + tavoitettavuus koko viikon) osallistujaryhmältä + 3 tuntia johtajalta ennen projektiviikkoa
- Päätöksentekovaltaisen ja -kykyisen johtajan koko viikoksi
- 2-5 hlön projektiryhmän Tilaajalta (johto, myyntiä, myynnin tukea)
- Sitoutumisen aikataulussa pysymiseen
- CRM:n ja myyjien kalenterien läpikäynnin seuraavat 8 viikkoa raakarehellisesti
- Rauhallisen tilan ensimmäiseen päivään (toteutetaan livenä)
Miten alkuun?
- Lähetä viesti alta
- Ensimmäinen puolen tunnin keskustelu johtajan ja konsultin kesken täysin luottamuksellisesti. Sitten päätetään, lähdetäänkö tekemään
- Projektin alettua taustatyö: Käydään läpi nykytilanne ja tahtotila. Sitten tehdään 3 tunnin taustatyö yhdessä valmiiksi Intensiivi -viikkoa varten
- Intensiivi -viikko tehdään sovittuna ajanjaksona. Aloitus maanantai-aamuna ja loppukatselmus saman viikon perjantaina iltapäivällä. Koko viikko konsultin hellässä mutta vaativassa ohjauksessa.